zondag 21 juni 2009

Rok ottobre 5/2007

Voor mezelf heb ik dit rokje gemaakt. Het model komt uit de ottobre woman 5/2007. Wel heb ik de rits van midden achter naar de zijnaad verzet. Dit vind ik mooier omdat je zo geen naad midden achter krijgt. Ook heb ik de rok gevoerd. De rok zit overal prima, behalve in de taille. Daar is ie wat wijd. Op mijn heupen zit ie prima! Hoe kan ik dit het beste oplossen? Elastiekje achter, of coupenaadjes? Of toch de hele boel weer lostornen en de zijnaden smaller naaien?
Ik heb het rokje inmiddels aangepast. Ik heb elastiek achterin genaaid en nu zit de rok prima.

2 opmerkingen:

  1. Het is maar net wat je het lekkerst vind zitten en hoeveel het is.
    Maar is je rokje al klaar en zit er een boord op, dan zou ik aan de achterkant van de ene zijnaad naar de andere zijnaad elastiek in doen. Je hoeft dan alleen waar je het boord doorgestikt heb los te tornen. Het elastiek wel een halve centimeter smaller dan het boord nemen. Dus 3 cm hoog boord, dan 2,5 cm breed elastiek. Heeft het rokje geen boord dan zijn coupenaadjes het handigst. Je maakt dan op de plek waar de coupenaadjes moeten komen de stof en de voering van elkaar los. Stel: je achterpand is plat gemeten 40 cm en je moet 6 cm innemen. Dan wordt de verdeling vanaf de linker zijnaad: 8 cm stof, 3 cm coupenaad, 18 cm stof, 3 cm coupenaad en weer 8 cm stof naar de rechter zijnaad. Moet het meer of minder, dan verschuif je de coupenaadjes iets.

    Succes!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Collie. Ik denk ik eens ga proberen coupenaadjes te zetten. Er zit en brede heuppas op, dus elastiek weet ik niet of dat lukt.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...