zondag 11 oktober 2009

Insa

Een Insa voor Merel uit 2 kleurtjes rib. Het was wel een rokje met hindernissen. Hoewel ik van tevoren het patroon gemeten had op een lap stof om de hoeveelheid te berekenen, lukte het toch niet. Ik had de rib voorgewassen, en die was daardoor zo gekrompen dat ik de onderrokjes er niet meer uit kon halen zo schuin voben elkaar. Wat nu?
Na wat twijfelen heb ik het patroon van de onderrok doorgeknipt. Hierdoor kon ik de onderste stukken onder elkaar leggen, en de afgeknipte stukjes kon ik ernaast uit de stof knippen.
  
Het verdiend zo niet echt de schoonheidsprijs, maar je ziet er niets van.
Ik heb er wel gewoon een smal boordje opgezet, en de bovenrok ook niet gerimpeld met elastiek. Onderlangs zit een biaisbandje.

3 opmerkingen:

  1. die van jou is ook mooi, had hem al live gezien
    en hij staat Merel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks buuf! Ben nu nog naarstig op zoek naar een aqua legging of maillot.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er prachtig uit, het is niet te zien dat het een rokje met hindernissen was!!! Prachtig gemaakt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...