maandag 12 oktober 2009

Verbouwde Roos 5011




Toen ik deze stof voor het eerst zag wist ik meteen wat ik daar van wilde maken. Een Roos 5011 voor Merel. Helaas was de stof in de buurt van Vriezenveen nergens verkrijgbaar, en ik wilde eerst voelen hoe dik de tricot zou zijn. Gelukkig heb ik de stof gevonden op het stoffenspektakel in Deventer. Meteen gekocht en toen met het patroon aan de slag gegaan. Ik wilde eigenlijk geen losse overslag, omdat de stof wit is aan de binnenkant en Merel dit ook niet zo handig vindt. Ook de pofmouw wilde ik liever niet, maar hoe moest ik dit aanpassen? Ik heb de korte mouw van het shirt van Roos 5011 geprobeerd, maar dat paste ook niet. Daarna heb ik de originele mouw maar versmald vanuit het midden. Hierbij gelet op de tekens op mouw en voorpand. Die moesten natuurlijk blijven passen. Gelukkig past het allemaal perfect! In plaats van de overslag heb ik 2 maal het achterpand genomen en de overslag van de bovenpasjes heb ik ietsje breder geknipt in de zijnaad. Het pasje is afgebiesd met een elastisch bandje.
Vanavond even passen, want volgens mij is ie wat lang, ook de mouwen. Dus even goed afspelden en dan afmaken. Een bijpassende legging (paars en aqua) heb ik gevonden bij Rainbowbabies! Zelf maken ga ik me toch binnenkort ook eens aan wagen!
Het einderesultaat is binnenkort te zien!

4 opmerkingen:

  1. Perfekt!! Helemaal zoals je het wil hebben, prachtig, ik ben benieuwd hoe het Merel staat...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij ziet er prachtig uit, en wat een mooie stof heb je gebruikt! Ik ben benieuwd hoe ie staat.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is erg mooi geworden hoor, staat haar geweldig.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb deze foto helemaal gemist!!
    Wat is hij prachtig!!! En je dochter ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...