dinsdag 22 juni 2010

Bizzkids 4128

Een tijdje terug ben ik begonnen aan het tuniekje/jurkje nr 4129 uit de Bizzkids zomer 2009. Al snel bleek het patroon niet te kloppen. De voorpandjes waren veel te smal. En aangezien ik het topje net uit een reststuk had weten te knippen bleek ik toen ineens niet genoeg stof te hebben. Daarop is het topje in een hoek beland. Later heb ik er een stuk rood/wit gestipte stof bijgezocht en op de gok een stuk bij de voorpanden aangezet, en zo lag het tuniekje er nog steeds.
Vanmiddag heb ik het toch maar afgemaakt. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik er van vind. Het is te kort voor een jurkje ben ik al achter, ook met een legging. Maar misschien staat het wel leuk op een strakke capribroek in het wit of een spijker? Volgens het patroon zit de overslag vast en zit er een rits in de zijnaad. Dit heb ik dus niet gedaan. Nu zit ik nog te dubben hoe ik het voorpand vast zal maken.  Drukknopen? Of een striklint? Maar dat gaat zo vaak loshangen. Ook zit ik te denken om er borduurtjes van paddestoelen (of kabouters??) op te maken. Ik vind het toch wel een erg groot "op een grote paddestoel, rood met witte stippen" gehalte hebben.
Morgen eerst maar eens passen. Ik denk dat ik het smalle achterpandje nog wat moet smocken omdat het anders niet mooi aansluit.
Wat vinden jullie ervan?
De pop is trouwens een beetje aan de grote kant. Ik heb hem gekocht als maat 122/128, maar volgens mij is ie toch ietsje groter.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind hem erg leuk hoor. Ik denk wel dat je er een leuke paddenstoel borduur op kan maken, ligt er een beetje aan hoe oud het meisje is natuurlijk. Anders met drukkertjes en een nep sierstrikje?
    Groeten Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou als sluiting ook gaan voor een drukker met een nepstrikje (die strikjes zien er inderdaad altijd leuker uit, maar zijn minder praktisch)
    En ik geloof dat een paddestoel het wel erg gestippeld maakt, misschien is een kabouter een beter idee. Vind je dochter dat nog leuk? Anders zou ik gewoon iets anders kiezen: op stippen kan bijna alles ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een sluiting met een drukkertje of een leuke knoop. Een borduurtje kan makkelijk!! En een rood/wit geruit sierbandje onderaan kan misschien je gevoel van állemaal stipjes misschien temperen?!! Maar ik vind hem hartstikke leuk, op een leuke witte capri of zo'n glad wit rokje!! Ik zie het wel voor me hoor!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Judith,

    Ik heb evt. een button met paddestoel (borduurpatroon) voor je. Is voor een najaarsserie, maar de paddestoel kan nu natuurlijk al (heb je die alvast proef geborduurd ;))
    Mail me maar als je intresse hebt.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind het een leuke top geworden hoor! Sluiting? Een drukkertje, misschien wel 1 met een lekker opzichtig bovenkantje, zo'n strassdrukkertje ofzo, of juist een flinke stoere, als tegenhanger van het oh zo lieve stipje, en dan op een strakke capri in jeansstof, helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...