zaterdag 17 juli 2010

Hoe het allemaal begon

Van Michaja en Sandra kreeg ik dit stokje. Hoe het allemaal begon.......

Tja, eigenlijk ben ik er zo'n beetje mee opgegroeid. Mijn moeder naaide kleding voor mij en mijn zus. Dus de machine stond geregeld op tafel. Ik zat er dan graag bij, met mijn vinger tegen de ronddraaiende knop, of de spelden terugzettend op het speldenkussen.
Ik denk dat ik een jaar of 7 was toen ik begon met kleertjes te maken voor de barbiepoppen.
Weer wat later maakte ik kleding voor mezelf. Een bloesje of een jurkje.
Mijn eerste naaimachine was een machine van de Aldi. En een lawaai dat dat ding maakte!
Na een jaar was ik die helemaal zat en heb ik hem ingeruild voor een Singer.
Het "echte" werk is begonnen toen ik voor het eerst zwanger was. Mijn eerste project was een deken.
Toen Merel wat groter werd ben ik begonnen met naaien uit de Bizzkids en Roospatronen.
Mijn machinepark was ondertussen uitgebreid met een Toyota lockmachine waar ik nooit echt vriendjes mee ben geworden.
Na een jaar of 3 heb ik mijn Singer ingeruild voor een meer uitgebreide Pfaff, en een jaar later, na een hele boze bui waarin mijn Toyota lockmachine bijna op de klinkers was beland, heb ik die lockmachine ingeruild voor een Bernina locker. Poeh wat een verschil zeg! Heerlijke machine!

2 jaar terug wilde ik graag een borduurmachine en kwam zo op het sancho forum terecht (via Sandra van Applicatie en Zo) om informatie te zoeken. En zo kwam ik ook in aanraking met Farbenmix en de vele blogs met fantastische creaties.
De borduurmachine is er gekomen en zo ook vele patronen van Farbenmix.
Tegenwoordig vind ik het ook leuk om tassen, kussenhoesjes en allerlei andere freubels te maken.
Deze zijn allemaal te zien in dit blog.

Ik geef dit stokje door aan:
  
Nou dames, kom maar op met die leuke verhalen!
1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passieJe kunt het hebben over: je eerste creatie - jouw (stik)machine(s) - enkele mijlpalen - jouw 'meesters' - jetopstuk - je werkplekje - weetjes - tips - ...
2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje.
3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog).
4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon (http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html) een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal.

4 opmerkingen:

  1. Mooi winkeltje heb je!
    En... geef je het naaien nu ook al door aan je dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig, jij maakte al kleertjes voor de barbies sinds je 7e??? Geen wonder dat je zulke mooie en ingewikkelde dingen in elkaar weet te naaien!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Moncherry. Dat waren geen baljurken hoor! Gewoon rechte rokjes met een elastiekje en truitjes geknipt uit 1 stuk waar alleen de naadjes van dichtgestikt moesten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk nu ook jouw verhaal te lezen Judith! Ben benieuwd of mijn dochter het naaien ook van mij gaan overnemen die staan ook altijd de spelden terug te doen in het speldenkussentje of ze aan me aan te geven :)
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...