dinsdag 14 september 2010

UWYH Sjaal


Vorige week heb ik al een sjaal laten zien. Eigenlijk had ik die voor mezelf gemaakt, maar meestal hangt hij om het nekje van dochterlief. Dus heb ik besloten een nieuwe te maken voor mezelf, maar niet van dezelfde stof.
Ik heb nog 2 bakken vol met stukjes stof die eigenlijk te klein zijn voor een rokje of topje, maar te groot zijn om weg te gooien. En eigenlijk wil ik die bakken leeg, want de stoffenspektakels komen eraan. Dus tijd om nieuwe stoffen in te slaan.
Dus gisteravond maar eens in de bakken gedoken of er nog wat bruikbaars in zat voor een sjaal. En zie het resultaat! Een Hollandse sjaal, aan 2 zijden verschillend. De sjaal staat helemaal geweldig bij een witte bloese en een spijkerjack. Eens kijken of ik deze uit de handen van dochterlief kan houden.....

O ja, ik heb verschillende vragen gehad voor de lengte en breedte van de sjaal. Dat is natuurlijk persoonlijk. De stofbreedte van 1.40 is in principe voldoende. En als breedte neem ik zo'n 20 a 25 cm. Afhankelijk van het stukje stof wat ik wil gebruiken.
Pak gewoon een fijne sjaal die je vaak draagt als voorbeeld en meet die op.


Posted by Picasa

7 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk geworden! Ik ben helemaal verslingerd aan sjaaltjes maar heb er nog nooit 1 zelf gemaakt...lol.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je sjaal helemaal geweldig! Dit is de perfecte manier om je restjesbakken leeg te krijgen!! Ik heb zelf ook een flinke voorraad restanten, moet toch eens kijken of het een en ander bij elkaar past.

    De sjaals in mijn kast worden overigens geregeld geplunderd door mijn meiden... hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt prachtig, ik wil er ook wel zo eentje, alleen zitten er in mijn koffer toch zo geen leuke stofjes precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een supersjaal en superidee!!! Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...