zondag 10 oktober 2010

FM Laura


Voor Merel een FM Laura gemaakt. Vorig jaar heb ik dit patroon al eens van joggingstof gemaakt, en Merel vond dat altijd een heerlijke trui. Helaas is die nu te klein.
Vorige week op het stoffenspektakel in Deventer kobaltblauwe nickey gekocht, (trouwens ruim 10 cm minder ontvangen dan besteld en betaald!!) Met passen en meten de patroondelen eruitgehaald, flink geborduurd vanmiddag en vanavond nog in elkaar gezet. De borduurtjes zijn freebies, HIER te vinden.
Voor het patroon heb ik toch weer maat 128 genomen, maar mouwen en onderpand flink verlengd.
In het echt is de kleur veel feller. En ook de borduurtjes zijn veel feller van kleur. Het zou kunnen komen doordat het al donker was toen ik de foto's maakte, maar de fotocamera heeft ook zijn beste tijd gehad. De trui zit nu in de wasmachine, want Merel wil hem morgen graag aan naar school.
Ik zal proberen morgenvroeg nog nieuwe foto's te maken.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Juultje,
    dat heb je snel gedaan, en hij is mooi hoor
    gr mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De trui / jurk is erg leuk geworden, de borduurtjes zijn ook erg leuk. Ik heb het patroon hier ook liggen, maar ben er nog niet aan begonnen.

    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Juultje,

    Die ziet er wel erg mooi uit zeg en volgens mij draagt het ook erg lekker. De borduurtjes zijn ook erg leuk ik heb ze gelijk bij mijn favorieten gezet, maar weet jij misschien welke ik moet hebben om in PES te borduren want ik kom er zelf niet uit.

    Hartelijke groeten Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marion,

    De borduurtjes staan niet in PES op de site. Ik heb ze zelf omgezet van JEF naar PES. Wil je anders even mailen (zie envelopje op mijn blog)
    Dan wil ik je daar wel mee helpen.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Judith,

    dit blijft ook gewoon een mooi patroon. Ik heb ook al twee truien gemaakt voor mijn dochter. Je kan er eindeloos mee variëren qua stofjes en versiersels en zo heb je toch steeds een andere trui.
    Mooi gemaakt!!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw mooi zeg !!!
    Ik heb er nooit aan gedacht om hem van nickey te maken, goed idee !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...