zaterdag 2 oktober 2010

It's a miracle!

Vanochtend was ik met mijn mams op de Crea beurs in Hardenberg. Tussen de vele stands met mallen en knipvellen voor kaarten stond een mevrouw met bollen wol waar sjaals van gebreid konden worden. Deze vond ik toch wel heel erg leuk. Van 1 bol garen kon je een hele sjaal breien. En ook al heb ik in jaren niet gebreid omdat ik er zo'n hekel aan heb, ben ik toch overstag gegaan.
Een bol meegenomen, toen langs Zeeman voor breinaalden nr 8. (want in mijn huis waren tot vnadaag geen breinaalden te vinden). Vanmiddag rond een uurtje of 2 de steken opgezet en begonnen met breien. Steeds met tussenpozen even verder en voila! Hier is het resultaat. Een geweldige sjaal. Ik ben trots op mezelf!
Ik denk dat ik er nog wel meer ga maken. 

Edit: Het garen heet Katia Triana en is onder andere hier te koop: STAM

10 opmerkingen:

  1. Dat heb je snel gedaan! Ziet er leuk uit, lekker speels. Ik ga maar eens verder met het inelkaar zetten van mijn breiwerk (dat vind ik nooit zo'n leuk werkje...)

    Fijne avond verder.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die is super leuk :-))
    Ben ook bezig met deze sjaal, maar dan in zwart/grijs/wit.

    Groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gedaan en ook supersnel!
    Breien "kan" ik niet, het is ook niet mijn ding, maar daarom grote bewondering

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind em helemaal leuk, wat voor soort bol wol is dat?

    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, super leuk geworden die sjaal. Toevallig heb ik er gister op de markt ook naar staan kijken. Leek me idd ook wel goed te doen. ( ben ook niet zo'n breister)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o die is leuk geworden, wat voor soort wol is het??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooo die is mooi zeg !!
    Ik kan helaas ook niet breien... dus knap werk van je !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaa, OMA is ook al aan het breien, Indy heeft er al een en ik krijg er een met bolletjes. Robin krijgt een gehaakte versie van mijn hand! Ik vind het super mooi geworden een leuke kleur! En idd zo klaar!
    Maar hopen dat het niet Te koud wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie sjaal! We hebben nu een wedstrijden voor wie het beste nieuwe patroon kan ontwikkelen voor een muts. Wellicht is het voor jullie leuk een poging te wagen, kijk maar eens op: http://www.zeeman.com/getdoc/147ac482-92a4-444c-a59b-cb99a4b0ec56/Ontwerp-de-nieuwe-Muts-Have.aspx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...