donderdag 13 januari 2011

Iets nieuws uitgeprobeerd


Ik was al een tijdje van plan om eens te proberen een schrift met harde kaft te beplakken met stof, maar ik kon nergens de juiste lijm vinden. Via mijn moeder is dat dan vandaag toch gelukt en dus ben ik aan de slag gegaan met een schrift van Action en een restje stof. En ik moet zeggen, het valt me niet tegen!
Ik heb boekbinderslijm gebruikt. Dit op de kaft gesmeerd (niet op de stof!!) en dan de stof erop geplakt. De binnenkant netjes vastgeplakt en daarna het witte binnenvel eroverheen geplakt zodat alles mooi weggewerkt is. Nu morgen nog even leuk versieren en klaar! Een leuk kadootje om te geven.

Verder heb ik vandaag nog een klein Roosje 3019 gemaakt. Dit keer maatje 80. Het kon nog precies uit de stukjes stof die ik nog had liggen. Dus dat is ook weer weggewerkt! 
 Ook heb ik dit memobord vandaag nog gemaakt voor een kleine dame die dinsdag 5 jaar wordt. Passend bij haar roze slaapkamer een memobord. Er moet nog zigzaband bij, maar dat moet ik eerst halen. Ook wil ik er nog haakjes opschroeven zodat ze ook haar haarknipjes en elastiekjes er aan kan bewaren.


9 opmerkingen:

  1. zo je bent weer aardig bezig geweest!!Leuke kadootjes allemaal.En dat kleine 'roosje' is ook echt een dotje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat schriftje is leuk geworden! Ik heb het ook een keer gedaan met lijmspray/spraylijm en dat ging eigenlijk heel goed. Inderdaad ook op het boekje spuiten, stof er netjes en strak omheen vouwen en klaar.
    Leuk memobord ook!
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat goed allemaal zeg! ik vind dat jurkje zo schattig!
    heerlijk vrolijk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je schriftje ziet er erg mooi uit. Het jurkje en het memobord ook. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi geworden allemaal! Ik beplak ook wel eens foto-albums en dat doe ik met spuitlijm. Gaat ook helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, je bent lekker aan de gang geweest!

    Enig jurkje, iets vergelijkbaars maakte ik vorig jaar voor dochter.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...