woensdag 19 januari 2011

Mareen

Nadat ik overal zoveel goede berichten hoorde en las over Mareen van CZM heb ik het patroon ook gekocht. Ik vind een shirt met raglanmouw altijd erg mooi, maar bijv. de Zoe van FM vind ik nooit mooi zitten. De Mareen lijkt heel goed, mooi slank en vooral een mooi klein halsgat. Plus je kan er vele verschillende variaties mee maken. Eerst maar eens "proef" gedraaid op een goedkope coupon joggingstof. Merel houd van jurkjes met een legging, dus de lange versie gemaakt in maat 134/140. De eerste col was veel te klein, daar kreeg ze echt haar hoofd niet door. Dus een bredere col geknipt en het halsgat ietsje aangepast en nu kan ze er prima met haar hoofd door. Het vogeltje heeft Merel ook zelf uitgezocht. Het komt uit de borduurserie Piepmatz. Merel wil de jurk vandaag dragen, maar ze is nog steeds ziek.....
Ben benieuwd hoe het zit. Foto's met model volgen nog

14 opmerkingen:

  1. Mooi jurkje!
    Wat balen dat ze nog steeds ziek is zeg :( Sneu!
    Beterschap voor jullie... liefs, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wat jammer dat ze het nog niet aankan! Het vogeltje staat er erg leuk op en het ziet er comfortabel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke jurk meissie. Snel weer beter worden hoor. Dikke kus van tante Nanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er uit als een heerlijk comfortabel jurkje en nog mooi ook!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is zeker een leuk jurkje! Dat patroon zoemt ook steeds vaker in mijn hoofd rond ;-)
    Beterschap met je dochter... vervelend hoor, je hoort het zoveel!

    Groetjes,
    Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk die jurk, waar is dat patroon te koop?
    en hoe werk je de onderkant af? met een dubbel of enkel stiksel, ik ben nog niet zo'n goede naaister maar is wel leuk om te proberen.

    groeten anne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eenvoudige maar o zo leuke jurk!Echt zo'n jurk die de was in en uit gaat.En de Pip vogel geeft 'm net iets extra's.Beterschap voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een erg leuk jurkje! Ik zie het patroon ook steeds vaker verschijnen in erg mooi uitvoeringen! Denk toch dat ik hem maar eens op mijn verlanglijstje zet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie jurk, beterschap voor je meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi! Lijkt me een super fijn jurkje. Beterschap met je dochter altijd zielig als ze ziek zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ziet er leuk uit dat jurkje. Denk ook dat het wel lekker zal zitten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw.... what else can I say!?
    groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gaaf! Leuk met dat streepje en de col!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi jurkje Judith, beterschap voor Merel!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...