donderdag 27 januari 2011

Tinkerbel voor het gym galabal UPDATE

 Merel heeft zaterdag een galabal van de gym. Dit doen ze elk jaar, en elk jaar is er een thema. Dit jaar is het thema sprookjes. En laten we nu net alle prinsessenjurken etc hebben opgeruimd!
Dus vanalles afgezocht en bekeken, maar eerlijk gezegd was ik overal niet tevreden over. Toen bedachten we Tinkerbel, en door te Googelen kwamen we terecht op het blog van Nicole.
Dit vond Merel helemaal geweldig. Dus als een dolle satijn besteld en tule. En ondertussen uitgedacht hoe ik dit ging aanpakken. Ik heb dus zelf 2 patroontjes getekend van blaadjes en die geknipt en afgelockt. Deze allemaal op een pas gestikt, en tule eronder. Nu moet er nog een onderrrokje onder want de tule prikt.
Het topje ben ik nog niet uit. Tinkerbel heeft een strappless top, maar dat zie ik voor een 8 jarige niet zitten. Iemand tips??
O, ja ik heb dus alleen 2 kleuren satijn, geen tricot! En in heel Vriezenveen is geen groen topje te vinden.
Ik heb een topje gemaakt van satijn. Ik het het patroon uit het boek Sewing Clothes, de Brooklyn top gebruikt. Achter dus niet aan de stofvouw gelegd maar 2 halfjes met beleg geknipt. Ik denk dat ik die laat sluiten met drukknoopjes.(want knoopsgaten in die stof oei!!) Alles afgebiesd met groen. Alleen de schouderbandjes moeten nog, maar het model is spelen bij haar vriendje. 
Het topje lijkt wel een beetje lang op de pop, maar het past niet. De pop is te groot. Al met al vind ik het een mooi setje worden. Nu nog vleugels......ik denk dat ik de roze vleugels van Merel maar "om ga bouwen" naar groen.
Morgen het eindresultaat op model. 

10 opmerkingen:

  1. Spaghetti-topje? Met een groene bolerotje?

    Mooie rok! Lijkt een beetje op mijn carnavalscrea, maar dat zul je nog wel zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi! super leuk ook voor de carnaval, o nee dat vieren jullie niet, he!?

    groetjes Marlie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Kopka, ik heb geen tricot in huis en kan het hier ook niet kopen.
    @Marlie, nee gelukkig vieren wij geen carnaval haha. Dat is niets voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, schattig zeg!!!
    Groetjes Monique
    Ps, een wit topje in de batikverf misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je nog een groen t-shirt? Even googlen, want je kunt van een tricot t-shirt een bolerootje maken... waar ik het precies gezien heb weet ik niet... En dan een wit shirtje eronder?

    Heb je nog wel satijn? Neem een wit shirtje (die hebben ze in Vjenne wel bij de Action/Ter Stal o.i.d.) en daar dan iets op appliceren. Mssn iets van een strapplesstop? Als dochter daar een t-shirt onder heeft, moet dat toch wel kunnen voor ee 8-jarige?

    Leuk om te weten trouwens, dat je (in de buurt van) Vriezenveen woont. Ik woon in de buurt van Almelo, dus vlakbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij wordt echt super mooi !! goed zeg dat topje zo !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er mooi uit zo! Ik ben benieuwd hoe het er op model uitziet. Sterkte nog met de vleugeltjes.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow Prachtig zeg! ben heel benieuwd naar de foto van de echte ;-) Tinkerbell zaterdag!
    Veel plezier gewenst in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw dat wordt mooi, ze boft maar met zo'n moeder!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...