woensdag 16 februari 2011

Een grote Xenodie



Voor Merel had ik deze stof al een tijdje liggen voor een Elodie. Vorige week de patronen op de stof gelegd, en toen bleek ik ong. 30 cm tekort te hebben. Dankzij een lieve dame op Sancho kreeg ik toch nog die
30 cm extra. Toen wilde Merel eigenlijk wel de Elodie met het bovenstuk van de Xenia. Dus met wat passen en meten heb ik de pandjes van de Xenia nog uit de stof weten te halen. Ik heb voor de rok maat 134/140 genomen en voor het bovenstuk maat 122/128, anders werd het veel te wijd. Ik ben wel tevreden, alleen moet er misschien nog een bandje of gespje op het bovenpandje? Ik vind het een beetje kaal....
Merel had liever een paarse jurk gehad zegt ze nu. Tja...

12 opmerkingen:

  1. wauw !!! heel mooi !! ga denk ik ook maar eens de patronen combineren ;-)
    Nog bedankt voor je berichtje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jurk is het geworden, super met dat bandje langs de hals.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gemaakt, kan niet wachten voor ik zelf zo'n dingen kan maken. Maar hogeschool, avondonderwijs , een vriendje, en veel plannen ertussen. Zorgen ervoor dat dit net nog niet kan.

    PS: hoe zorg jij ervoor dat je zo een leuke achtergrond krijgt ?
    Zou graag ook is een andere achtergrond doen i.p.v. altijd die standaardsjablonen.

    Groetjes
    Eline DM*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jurk is het geworden, mooie stof ook! Wat betreft het bandje/gespje: ik weet het niet, zo is het ook erg mooi en met een bandje valt het effect van het biaisband misschien weg. En dat wordt nog een keer een Xenodie maken, in het paars...
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, ga het ook een keer proberen, eerst stof scoren.

    liefs de buuf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die combinatie van de 2 patronen! Zou er niks meer aan doen, die eenvoud zonder tierelantijntjes is juist erg mooi, het siert de jurk, en dus ook het model!
    En tsja, liever een paarse... mama heeft vast nog wel een keer tijd voor net zoiets in een ander kleurtje toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat jullie naar Parijs gaan in juni. Al sje nog tips nodig hebt tegen die tijd hoor ik het wel. Heb er vier jaar gewoond :)
    Mooie jurk heb je gemaakt. Jij bent ook lekker op dreef!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie jurk is dat geworden, zeg. Mooi, die wijde rok.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...