zaterdag 5 februari 2011

Rokjes en shirtjes

Van de kerstjurk die ik voor ons buurmeisje Florien gemaakt heb lagen nog restjes stof. Ook van het vestje was nog een stukje tricot over, dus daar ben ik eens mee gaan puzzelen. In eerste instantie voor Florien, De keuze voor een rokje was snel gemaakt. De pandjes pasten nog ruim uit de stofjes. En toen bleek dat met passen en meten er ook nog een rokje voor Merel uit kon. Daarna was het stippenstofje echt helemaal op. Daarom op de rokjes een boordje van zwart/witte ruitjes. Voor het shirt heb ik patroon Mareen gebruikt en voor de mouwtjes inspiratie van een MimPi shirt. Op het shirt een applicatie van Sandra.
2 setjes voor 2 buurmeisjes. Ben benieuwd hoe het staat.

12 opmerkingen:

  1. Erg mooi! En de mouwtjes zijn super gelukt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuke setjes zeg! Mimpimouwtjes mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het geweldige setjes geworden. Ontzettend leuke fladdermouwtje aan de shirtjes. Dat passen en meten is ontzettend goed gelukt hè!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg. Jouw Merel boft maar ;)
    Fijn weekend!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuke setjes geworden!!
    Mooie shirtjes ook!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kleren heb je gemaakt, ik wou dat ik zo handig was met naaimachine. Ik werk vooral met de hand dat gaat het beste, wat ik doe kan ook niet op het naaimachine, misschien dat ik daarom vilt heb gekozen om mee te werken.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw mooi zeg !! en ook snel !!
    Welk patroon heb je nu vd mouwen genomen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon de mouwen van Mareen, en deze wat korter gemaakt. Dan volants erop gestikt volgens de manier van FM.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt hele mooie setjes!De mouwtjes ben ik helemaal weg van iid a la MimPi!En vooral de hertjes applicatie vind ik het erg goed doen op het shirtje.Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ik denk dat dat wel super prachtig zal staan.
    Gaaf setje heb je gemaakt hoor!!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...