maandag 20 juni 2011

Luiermapje

Na een weekje vakantie had ik toch wel weer zin om wat te freubelen. En op diverse blogs kwam ik het luiermapje weer tegen. Dit mapje wilde ik al langer maken, maar ik had steeds niet het juiste stofje (of tafelzeil) en ook geen kindjes meer die luiers dragen.
Vandaag kwam ik weer dit stukje tafelzeil tegen. Dit heb ik eind vorig jaar gekocht om een kussentje te maken voor achterop de fiets. In december heb ik een nieuwe fiets gekocht en daarop achterop een beugeltje laten zetten en 2 voetsteuntjes. Noah zat nog in de bobike stoel, maar die wilde ik liever niet meer op mijn nieuwe fiets.
Het beugeltje ging prima, maar toen hij zindelijk was vond meneer de bagagedrager toch wel erg hard! Het tafelzeil past alleen qua kleur voor geen meter bij mijn fiets, vandaar dat het er nog steeds lag. Gisteravond de schaar er maar eens in gezet en een luiermapje gemaakt. Nu nog op de foto zonder luier en doekjes. Maar eens even rondvragen in de buurt of ik luiers en doekjes mag lenen voor de foto.....
Ik heb het patroon van Mme Zsazsa gebruikt. De buitenkant is van tafelzeil, de binnenkant van katoen. 


Posted by Picasa

5 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! Wil ik ook nog wel eens doen. Is het handig om te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er vrolijk uit, en je hebt gelijk alles bij elkaar.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig lijkt me het vooral!En dan ook nog zo vrolijk ..een luier verschonen is dan geen straf meer:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig die hoesjes en je hebt een leuke variant gemaakt!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben dol op dit soort zeil, en vind het er leuk uitzien. Het heeft ook wat weg van een portemonnee.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...