vrijdag 22 juli 2011

De beruchte knoopjurk



Al weken lag hier een geknipte half in elkaar gezette knoopjurk. Vanochtend mezelf er maar eens toe gezet om de jurk verder in elkaar te zetten. Het stofje leek me geweldig hiervoor, maar hoe verder de jurk vorderde, hoe meer ik het gevoel kreeg een oma jurk in elkaar te zetten.  Toch maar doorgezet. Biesje aan de  armsgaten gezet en zowel armsgaten als hals helemaal doorgestikt, want de belegjes kiepen steeds naar buiten anders. Nu aangepast, en de jurk is erg aan de lange kant vind ik. Verder weet ik ook nog niet goed wat ik er van vind.....
Heb geprobeerd mezelf op de foto te zetten. Viel nog niet mee, vooral niet van de achterkant.....
Wat vinden jullie ervan???

Edit: Bedankt dames, voor alle lieve reacties. Ik heb de jurk wat korter gemaakt en gezoomd. Zodra het weer wat beter wordt zal ik de jurk showen!!

14 opmerkingen:

  1. Hallo Judith.

    Ik vind het zeker geen oma-jurk geworden hoor. Juist een heel leuk jurkje voor een zonnige dag. En hij staat je ook echt leuk hoor.

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is niks mis mee hoor, ziet er mooi uit.


    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan niet precies zien hoe lang het jurkje is.

    Maar ik zou het jurkje boven de knie laten eindigen en de onderkant niet wijd laten uitlopen, maar vanaf de heup wat innemen, zodat hij vanaf je heup je lichaam meer volgt.

    Met jou figuurtje kan je dat perfect hebben.

    Het stofje is inderdaad prachtig, en voor de rest zit hij perfect... mag niet eindigen als omajurk hoor.

    Om de wijdte van de rok makkelijker aan te passen is het misschien handig de jurk binnenstebuiten aan te trekken en dat (jij of iemand anders) dan de naden smaller speld. Dan zie je snel dát en hoe het silhouet veranderd.

    Héél veel succes, het wordt vast mooi!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een hippe oma dan toch :-) Ik vind het een heel leuk stofje (zou het zelf zo aandoen) en het patroon je goed staan. Ik ben het met je eens dat het jurkje best wat korter mag, maar verder zou ik zeggen, niks meer aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem geweldig! En zo knap hoe jij al die leuke kledingstukken maakt!

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het absoluut geen oma jurk.
    Of oma moet ergens tussen de 30 en 40 jaar oud zijn.

    Misschien is het leuk als je er een brede riem bij om doet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waar zie jij een oma ?

    Ik zie een prachtige jurk ( op niet zo'n duidelijke foto's ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een hele mooie jurk geworden.Niks geen oma jurk hoor.
    Ook de stof vind ik erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke jurk hoor en ik ben het eens met mijn voorgangers, het is geen oma jurk!

    Ik zou hem ook net boven de knie laten eindigen.

    Succes en nu maar wachten op de zon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zeg: net boven de knie en een witte legging eronder. Mooie slippertjes of een leuk open schoentje (met hak?!)... Dan ben jij de hipste 'oma' van het hele land...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou daar ik een oma niet zo snel in lopen.(haha)
    Wat een leuke jurk is het geworden, nu het mooie weer nog.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuke jurk!! Ik vind de lengte wel mooi, misschien wel wat lang maar ik hou daar wel van! Echt mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind hem leuk! Ik zou hem zeker ook niet korter maken, de lengte is precies goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...