zondag 17 juli 2011

Lorelei




Afgelopen donderdag zag ik op ergens op het internet dit patroon voorbij komen. En ik vond het meteen erg leuk voor Merel. Dus even verder gezocht, en het is het Ebook Lorelei van Jolijou, te koop bij Farbenmix.
Ik heb het patroon meteen gekocht. Diezelfde avond al geprint en de stofjes erbij gezocht.
Vrijdagochtend geknipt. En dat was nog best een klus, want de roze ruitjes zijn allemaal reststukjes. Maar gelukkig paste het allemaal net.
Gisteren de banen aan elkaar gezet en het lijfje erop. Vanochtend de blinde rits erin. Waarbij ik me maar weer eens heb bedacht dat ik nodig een blinde rits voetje moet gaan kopen, en me toen een ongeluk gezocht naar een bijpassend biaisbandje. Vele kleuren die net niet pasten, bandjes die net te kort zijn... Dus van de laatste snipper gekleurde stof maar een lange reep geknipt en die zelf tot biaisband gestreken. 
Ik ben zeer tevreden over het resultaat. Ik moet alleen de schouderbandjes nog vastzetten, maar daarvoor moet Merel eerst nog weer passen.
O ja, de paspop is nog steeds te dik. De rits kan niet helemaal dicht en daardoor lijkt het pandje een beetje scheef.

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er erg leuk uit.
    Ben benieuwd naar een foto met levend model.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk zo die stofjes bij elkaar !
    Ik heb ook zo een te dikke paspop haha maar ziet er nog altijd leuker uit dan plat op de bank fotograferen ;-)
    Ik ga je blog in de gaten houden, je maakt leuke dingen.
    Gr. Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk modelletje, ideaal om met meerdere stofjes te werken.

    Een te dikke paspop, hahaha, Merel groeit vanzelf wel in die maat!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke jurk! Leuk patroon maar geweldige stofkeuze! En supersnel gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk model is het inderdaad, en super leuk die stofjes. hopelijk wordt het weer nu beter...

    groetjes Marlie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi is de jurk geworden!
    Groetjes, Esseline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is zeker een leuk model, mooie stof ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk jurkje heb je gemaakt, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Ik hoop ooit ook in staat te zijn zoiets te maken! Leuk model en leuke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow!!! Wunderschön ist die Lorelei geworden!! Vielen Dank für's Teilen :o))
    GLG Andrea

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...