maandag 8 augustus 2011

Vakantie en het weer werkt niet mee


Tja en wat ga je dan doen? Al een tijdje zaten we te denken om Merels slaapkamer opnieuw te behangen. Het is nu bijna 6 jaar geleden dat onze woning opgeleverd werd. En toendertijd hebben we Merels kamer lekker roze gemaakt, zoals op de foto's te zien is. (ook het Mereltje is daar nog een heeel klein meisje!)
Dus vorige week al alle doe-het-zelf zaken afgezocht naar het meest mooie behang. Wilde ik graag rood/wit/blauw en Hollandse tegeltjes, Merel viel toch steeds weer voor roze!! Vandaag het behang gekocht, (nee geen roze!) en alle behang van de muren gehaald. Morgenvroeg gaan we beginnen. Helaas voor mij heeft Merel de grootste kamer van het huis. Er gaan maar liefst 11 rollen behang in!


En zo ziet haar slaapkamer er nu uit. Helemaal kaal. De kast waar het uiltje aan hangt gaat naar Noahs kamer, de andere blijft. Het liefst zou ik die wit schilderen, maar deze is behandeld met was, dus dat wordt niets ben ik bang. Na het behangen mag ik nog overgordijnen maken, een memobord en een Ikea Skuvsta bureaustoel opnieuw stofferen. Deze is oranje en helemaal verkleurd. Dus genoeg te doen. En daarna is Noah aan de beurt. Hij heeft zijn keuze al gemaakt. Het behang moet blauw.
Morgen of overmorgen hoop ik foto's te plaatsen van het nieuwe behang.

10 opmerkingen:

  1. Woh, 11 rollen! Ik wens je voor morgen alvast veel succes ;-) Voordeel van behangen is dat je met iedere baan die je opplakt meer resultaat ziet.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou heel veel succes!Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!Het zal vast erg mooi worden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes morgen, maar het wordt vast mooi.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ben heel benieuwd! Ik heb voor de tweeling een hollandse kamer gemaakt. Alleen de lampenkap ontbrak nog en die heb ik net zitten stofferen. Zal 'em morgen even op mijn blog zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk vakantieklusje!! Succes! Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt de was prima van de kast afhalen om hem daarna te schilderen hoor! :) Je kunt het met thee doen of met een speciaal spulletje van HG (wasverwijderaar).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. spannend ! ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een werk!! ik ben al benieuwd naar het resultaat. En de kast: die zou ik inderdaad ook een wit kleurtje geven, als je het ziet zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben dol op make-overs! Leuk dat er binnenkort foto's komen hoe het is geworden.

    Elf rollen is veel zeg! Maar zo maak je van de nood (slecht weer) wel een deugd (gepimpte kamer).

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...