maandag 5 september 2011

Het is stil in huis.



Noah is op 27 augustus 4 jaar geworden. Dat betekent dat hij vanaf vandaag ook naar de basisschool gaat.
Ik had er gisteren al een beetje buikpijn van, want hij wil niet naar school. Gelukkig ging vanochtend alles goed, geen tranen. Hij bleef lekker met de juf staan kletsen toen ik naar huis ging. 
Ook voor Merel was het spannend vanochtend. Ze gaat naar groep 5, in de nieuw gebouwde school, op een andere locatie. (onze kinderen zitten wel op dezelfde school, maar deze is verdeeld over 2 locaties. Groep 1 t/m 4 en groep 5 t/m 8) Dus voor het eerst alleen op de fiets, oversteken bij de stoplichten.
En voor mij? Ik zit een beetje alleen aan tafel. Het is stil in huis. Voor het eerst in bijna 9 jaar geen kind meer in huis. Wat zal ik eens gaan doen? Ben bang dat er vandaag niet veel uit mijn handen komt.

12 opmerkingen:

  1. Succes ermee, dat loslaten kost een hoop moeite en energie, zeker als het kind eigenlijk niet wil. Lekker even wat tijd voor jezelf inplannen en achter de naaimachine kruipen. Mijn oudste is net begonnen op de middelbare school. Ook weer zo'n mijlpaal.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, spannend voor de kids, maar ook voor jou. Je dagen zullen zich wel weer vullen denk ik, maar het is weer een periode die is afgesloten en dat stemt soms wat melancholiek (tenminste zo gaat het bij mij)
    Mijn oudste is net op weg voor haar eerste dag op het MBO, toch ook weer spannend.
    De jongste zit nog lekker thuis, die hoeft pas vanmiddag te beginnen in groep 5.

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel de dag met je gedachten op school.
    Komt goed, hier gaat ze nu ook met veel plezier.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me ook heel raar. Over een opaar weken zit ik in het zelfde schuitje. Sterkte!!

    Patroonbladen zijn top!

    Liefs, Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend, je zult de wijzers van de klok wel vooruit kijken vanmorgen denk ik!
    Ik heb nog even om aan het idee te wennen, de meiden worden in april 4 dan ben ik voor het eerst in 15 (!) jaar overdag alleen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gek gevoel hè !
    Maar het went..... echt !
    Vandaag zijn de scholen hier ook weer begonnen, zoonlief in groep 4 en mijn grote meis alweer in groep 8. Volgend jaar dus ook een nieuw hoofdstuk!
    Toch een beetje sterkte vandaag gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn jongste gaat vandaag ook voor het eerst naar het voortgezet onderwijs. Vanaf nu komt er niemand meer tussen de middag thuis. 't Zal even wennen zijn zo'n periode die je afsluit en een andere periode die begint.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb mezelf een week gegeven om een soort van nieuw ritme te vinden, maar het lukt nog voor geen meter....suxxxes vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moeilijk he?
    Het heeft lang geduurd voordat ik mijn draai kon vinden toen Jonah ook naar school ging.
    En helemaal als ze eigenlijk helemaal niet willen :(
    Een dikke knuffel voor jou!!
    Kom binnenkort maar lekker een koppie thee drinken (koffie mag ook :)) x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een raar gevoel is dat he? Ik had dat ook toen Kevin bij ons naar school ging, toen kwam Daphne ;) Is ook een optie :) Mijn dagen zijn weer goed gevuld, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooh jee de 2de ook al naar school, daar hoef ik gelukkig nog niet aan te geloven maar kan me je verloren gevoel wel voorstellen.
    Neem morgen een lekker bakkie koffie en geniet van de stilte ;)
    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...