donderdag 20 oktober 2011

Farbenmix Leni


Wat een fijn patroon Farbenmix Leni. Mooie pasvorm, en snel te maken. Grappig is ook dat het voorpand onderaan rond loopt, terwijl de achterkant wat korter en rechter is. 
Voor Merel maat 134/140. En al staat op het patroon dat het shirt smal valt, deze is ruim genoeg voor Merel. Het kleine shirtje is maat 86/92. Gewoon omdat ik het zo leuk vind om kleine shirtjes te maken. De borduurtjes op het kleine shirtje zijn van Applicatie en Zo, op het shirt van Merel weet ik niet. 
Ik heb beide afgewerkt met een tweelingnaald. Ik lees vaak dat mensen daar niet zo goed mee om kunnen gaan. Ikzelf vind het fijn werken. Ik zet de steeklengte op 4 of 4.5 en de spanning wat lager. Zodat de naden niet "knappen" tijdens het dragen. 
Alleen de halsjes heb ik nog niet afgewerkt. Ik wil even kijken hoe diep het halsje valt als Merel het shirt draagt. Als het te diep is zet ik er nog een puntje achter.
Nu moed verzamelen om de nestels in de col van de Mareen voor Merel te maken. Dat heb ik nog nooit gedaan.....Als de nestels erin zitten kan ik ook die afmaken.

6 opmerkingen:

  1. mooi! ziet er inderdaad een heel leuk patroontje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi

    Hele leuke shirtjes dat modeltje lijkt mij ook
    wel wat.

    gr jennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dit lijkt ook een leuk model. Maar ik mag eerst geen nieuwe patronen kopen ;-). Heb na het zien van jouw sportjurkje namelijk al Mareen gekocht. Dat vind ik een heel fijn patroon. Ik heb het met goed passende shirtjes van de kids gepast en dat komt gewoon overeen, geen grote aanpassingen nodig zo lijkt het.
    En zo lief dat kleine shirtje erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuk de shirtjes. Ik heb het patroon ook al gebruikt, leuk model!
    Dat kleine shirtje is ook super als kadotje of iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel schattig zijn deze shirtjes. Leuke kleuren, mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...