vrijdag 14 oktober 2011

Joana en gewonnen foto


Na lang twijfelen heb ik toch het patroon Joana van Jolijou gekocht. Ik vond het meteen een leuk shirt maar had toch mijn bedenkingen bij de hals en mouwen. Op de voorbeeld foto's zag je vaak dat er veel rimpels zaten bij de hals en plooien bij de armsgaten.
Ik heb mijn "normale" kledingmaat M uitgetekend en die past goed! Alleen met de halsboord had ik wat problemen. De aangegeven lengte op het patroon past voor geen meter! (misschien daarom de rimpels bij de voorbeeldfoto's?) Terwijl mijn tricot toch eigenlijk qua rek best wel normaal was. De halsboord heb ik er 2 keer af moeten halen. Pas na opmeten van de hals minus 10% zat het goed. Toen bleek er wel 15 cm verschil te zitten in de lengte op patroon en mijn halsboord.
De tricot heb ik overgenomen van Liesbeth van Roosjeruitje. Een lekkere, wat dikkere tricot voor de winter.
Het patroon is me goed bevallen, ik ga er zeker nog wat maken. Misschien een kortere en voor volgend zomer eentje met een aangeknipt mouwtje.
En dan kregen we vorige week nog het canvas met de vakantiefoto van Merel. Gewonnen bij Juf Juul. Een prachtige bewerkte foto. Deze hangt nu in Merels slaapkamer.

En nu hebben we lekker een week herfstvakantie. Daar gaan we eerst maar eens heerlijk van genieten!



Posted by Picasa

8 opmerkingen:

  1. Staat je supermooi hoor! En idd geen rimpels, goed gedaan!
    de canvas van Merel is leuk geworden.
    Geniet van jullie herfstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk de Joana! Ik heb hem ook gekocht en ben ook erg benieuwd hoe hij staat! Hoe lang was jouw halsboord?
    Het schilderij is ook erg mooi, leuk aandenken aan de vakantie!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is echt super mooi geworden! staat je super !!
    Ik moet nog beginnen ermee ;-) komt goed, heb vanaf vanavond ook vakantie !!

    de foto is mooi geworden van Merel.

    ps.. je had toch geen kort haar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Mirella, sinds 14 dagen is mijn haar weer kort. Heerlijk! Geen staartjes meer, geen lange haren meer overal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt mooi het shirt.En de foto is natuurlijk helemaal te gek,ook weer heel anders door de bewerkte omlijsting!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk truitje! Zulke modelletjes draag ik vaak en heel graag dus ben een beetje jaloers. En streeptjes vind ik ook altijd zo leuk. Mijn naaikunsten zijn niet zo geweldig dus ik waag me er maar niet aan.
    En de canvas is ook zo leuk en lekker kleurig!

    Groetjes, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk model, en ziet er prachtig uit.
    Leuk die foto op canvas.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit een leuk jurkje geworden. Hij staat je goed en je opmerking over de hals neem ik mee wanneer ik hem zelf ga maken.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...