maandag 14 november 2011

Hulp gevraagd om patroon te vergroten

Voor Merel wil ik het rokje maken van het patroontje 41E3 van Bizzkids, maar dit gaat maar tot en met maat 128. (op de foto het rokje zonder tricot boord, die moet nog gekocht worden)
Maar deze maat wordt erg kort voor Merel. Hoe kan ik dit patroon nu het beste vergroten naar maat 134/140? Het gaat eigenlijk alleen om de lengte. Qua wijdte past het prima.
Het patroon bestaat uit 3 volants die precies op en aan elkaar passen, dus gewoon verlengen gaat volgens mij niet. 
Kan ik volant 2 (de middelste) doorknippen op de rode lijn en zo meer ruimte ertussen leggen zodat de volant langer wordt? Volant 1 en 3 kan ik dan onderaan wel wat verlengen. 
Is dit een goede manier om dit te doen? Of heeft iemand een andere tip?
Ik hoor het graag.

8 opmerkingen:

  1. Volgens mij kun je het op die manier goed langer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk ook dat je het op die manier moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik zou het ook zo doen ;-) Als de breedte verder goed is, kan het zo prima denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, Ik zou het denk ik ook op die manier doen!
    Succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou volant twee wel aan de onderkant verlengen, en dan dezelfde lengte bij volant 3 aan de bovenkant eraf halen. Dan zou het weer precies op elkaar moeten passen (het is tenslotte een (halve?) cirkel). De lengte die je er aan de bovenkant bij volant 3 hebt afgehaald, moet er dan natuurlijk aan de onderkant weer bijgeknipt worden (+ de extra verlenging). Succes.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle rokdelen wat verlengen is een mogelijkheid. Kijk wel of de verhoudingen mooi blijven.

    Of er nog een rokpant (vollant) aan toevoegen dan is de rok ook langer, maar dan met een vollant extra.

    Heel veel succes, groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me een goede optie of een extra rand erbij kan ook heel leuk staan denk.
    sukses ermee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...