woensdag 2 mei 2012

Op familiebezoek in Duitsland

Afgelopen weekend zijn we op familiebezoek geweest bij mijn tante in Oppenheim, Duitsland. Het was al 16 jaar geleden dat we daar voor het laatst waren geweest. De kinderen dus nog nooit! Het weer was prachtig,  de familie weer eens zien (sommige familieleden hadden we echt al een jaar of 15 niet gezien). En ook  verschillende plekken in de omgeving weer bezoeken die ik als kind/tiener vaak bezocht heb met mijn neef en zijn vriendengroep.

Zaterdag was het zo warm dat Merel en Noah, samen met nichtje Tabea, met blote voetjes in de Rijn hebben gespeeld.

Het stadje Oppenheim met zijn prachtige kerk, gezellige centrum en ruine. Zondag een wandeling gemaakt tegen de berg op naar het centrum.

Ontbijtje bij tante Joke in de keuken. Raai de Kraai was ook mee!

De toren in Schwabsburg. Het dorpje waar mijn tante jaren terug woonde. Samen met mijn neef heb ik de toren vele malen beklommen. Toevallig is de toren helemaal gerenoveerd en afgelopen zondag weer geopend, dus we konden weer naar boven klimmen. Grappig is dat in mijn beleving de toren nu veel dichter bij het dorpje ligt, en niet half zo hoog meer lijkt als toen ik een jaar of 8 was....



Rapunzel!!!! 


Raai de Kraai in de dierentuin in Worms. 


2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig weekend. Super dat je je familie nog eens getroffen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's. Zo te zien hebben jullie het ma je zin gehad en ook nog goed weer! Beter kan het niet. Grappig is dat, dat je als kind het toch anders beleeft heb ik ook wel eens met bepaalde dingen...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...