vrijdag 11 mei 2012

"bommeltuch"/Bolletjessjaal

Al zo vaak voorbij zien komen op (Duitse) blogs. Een driehoek sjaal van katoen met een mooi randje. Vaak gedacht om te maken, maar het is er nooit van gekomen. Tot ik deze week een vraag kreeg van de moeder van een vriendin, of ik zo'n sjaal voor haar kleindochter kon maken. Dus meteen maar geprobeerd. Heel eenvoudig om te maken, met een heel leuk resultaat! Deze is voor de kleindochter. Merel heeft de sjaal ook meteen om haar nek gedraaid, dus daar moet ik er nog eentje voor maken. En voor mezelf vind ik het ook wel leuk. Handig bij mijn trenchcoat, die toch een wat wijde halsopening heeft. En stoer bij een spijkerjasje? 
Voor Merel ligt het stofje al klaar. Voor mezelf moet ik nog even op zoek. Ik denk een ruitje of klein bloemetje. (er ligt vast nog wel iets in de lapjeskast...)

8 opmerkingen:

  1. Super leuk. Geweldige combinatie van stof met bolletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk.
    Ben benieuwd welke maat hij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk ben benieuwd welke maat je hem gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sjaal! Hier staat hij ook al erg lang op het verlanglijstje maar komt er steeds niet van :) Wie weet binnenkort een keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg! Weer een project op m'n to-do lijstje. Oudste kan wel zo'n stoere sjaal gebruiken voor bij haar blazerjasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk idee. Die ga ik zelf ook eens proberen. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke sjaal, ben benieuwd naar de andere twee.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...