donderdag 16 augustus 2012

Ventura en rimpelvoetje Pfaff




Omdat ik de stofjes van de Felizjes die ik pas geleden heb gemaakt zo mooi vond, heb ik daar voor mezelf ook maar wat metertjes van gekocht. 
Aan het begin van de week had ik een bestelling voor de borduurmachine gedaan bij Matson, en daarbij meteen een rimpelvoetje besteld. Want de roezels aan de Felizjes waren toch aardig wat meters om met de hand te doen.
Gisteren de bestelling ontvangen en bedacht om nog maar een zomerjurk te maken. De Ventura wilde ik al langer maken, en nu kon ik meteen het rimpelvoetje uitproberen. 
De jurk gemaakt in maat 134/140. En al had ik eerst mijn twijfels of de jurk wel lang genoeg zou zijn, maar de jurk past perfect. Enig nadeel vind het het middenstuk van de jurk. Dat vind ik te breed, en doe ik een volgende keer anders. Merel vind de jurk heerlijk zitten, dus deze laat ik maar zo. 
Het roezelen is zo heel snel gedaan. Maar het roezelen en aannaaien in een keer vergt nog wel wat oefenen en geduld. Het is nog niet zo gemakkelijk om beide stoffen in een keer goed op de plaats te houden en de rimpels dan ook nog gelijkmatig te krijgen. Maar dat gaat me vast wel lukken. 

9 opmerkingen:

  1. Het is een hele mooie jurk, lief en schattig. Scheelt weer werk met zo'n rimpelvoetje, dat is handig zeg.
    Ik heb het patroon ook liggen.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke zonnige jurk! Mooie stofkeuze en je rimpelvoetje gelijk gebruikt! Klinkt handig,maar ik gebruik zelden een speciaal voetje,ik denk altijd dat het 'gewoon'ook wel lukt.Maar ze zijn er niet voor niets denk ik dan ook wel weer.Ga me er toch ook eens wat meer in verdiepen.Groet en alvast gezellig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het rimpelvoetje werkt echt hoor! Scheelt heel veel tijd! En jij ook alvast een gezellig weekend!!

      Verwijderen
  3. Hij staat Merel inderdaad mooi! Lengte is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lengte is idd precies goed. Ik dacht nog wel dat de jurk te kort zou zijn!

      Verwijderen
  4. Wat een mooie jurk!! Welke borduurmachine heb je gekocht?? Ik heb de mijne ook bij Matson vandaan en ben er heel blij mee. Zo'n rimpelvoetje moet ik ook maar eens aanschaffen dus.

    Enne is je pakketje al aangekomen?? :-)

    Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe heet zo;n rimpelvoet? die wil ik ook wel!
    groetjes sarina
    leuk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...