donderdag 18 oktober 2012

En meteen nog maar een voor Noah!

Afgelopen zomer vroeg Noah mij of ik voor hem een trui kon maken waarin hij zijn handen kon vouwen. Daar moest ik toch wel even over nadenken.....bleek dat hij een trui bedoelde met een grote zak voorop waarin hij inderdaad zijn handen kan vouwen.
Verschillende patronen opgemeten, en erachter gekomen dat ze veel te wijd waren. Op het laatst een patroon uit een oude Knippie gebruikt. Kleinere maat en flink verlengd. Eerst maar uitproberen met een restant donkerpaarse sweaterstof. De Sweater zat zo in elkaar, maar toen kon ik nergens boordstof vinden die erbij paste en zo is de sweater toch in een hoek beland. Gisteren moest ik er ineens aan denken. Voor de boorden heb ik nu een oud shirt gebruikt in hetzelfde grijs als het restje tricot in de capuchon. Het borduurtje is volgens mij van Ginihouse.
Nu kan hij de trui vanaf maandag lekker dragen met zijn joggingbroek, als hij naar zwemles moet. (en daar heeft meneer nog niet veel zin in!)

De zak zit niet scheef, de sweater zit scheef op de pop zie ik...


Nu blijkt ook ineens dat Noah al zo groot is dat zijn kleding ook op de grote paspop past! Kleine ventjes worden toch echt groot!

12 opmerkingen:

  1. Heel goed dat je hem afgemaakt hebt, is zonde als zo'n mooie sweater blijft liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk zeg, hij lijkt net gekocht. Dit soort truien zijn hier ook favoriet bij de zoons

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sweater! Daar zal hij veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie trui, hoor! Goed dat je hem afgemaakt hebt. Ik herken het probleem voor smalle ventjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een stoere trui is het geworden! Heeft Noah er gelijk nog 1 bij je besteld? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De moeite waard om deze stoere trui verder afgewerkt te hebben.
    Als je zoiets mag aandoen na het zwemmen , dan moet dat toch wel stimulerend zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi geworden! Weet je heel toevallig nog uit welke Knippie dit patroon komt? Ik was net van plan voor mijn zoon ook zo'n sweater te maken, maar kan nog geen goed patroon vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...