zondag 7 oktober 2012

Silhouette Cameo

Een tijdje terug las ik ergens op internet iets over een Silhouette Cameo, een soort van snijplotter, die veel gebruikt wordt bij scrapbooking. Maar, de Silhouette Cameo kan ook stof, vinyl en strijkvelours snijden.
Ik ben eens gaan zoeken op internet en heb zoveel leuke dingen gezien, dat ik een demonstratie heb aangevraagd in een hobbywinkel bij ons in de buurt.
Ik vond het zo leuk, dat ik zo'n ding heb gekocht. Nu is het vooral nog uitproberen en stoeien met het apparaat. met de bijgeleverde software kan je vrij gemakkelijk een plaatje omzetten naar een snijbestand wat dan superstrak uitgesneden wordt. Ook zijn er op het net heel veel bestandjes te vinden. Vooral voor de  mensen die wenskaarten maken, maar een aantal van die snijbestanden zijn ook prima te gebruiken voor andere doeleinden.
Natuurlijk gaat het ook wel eens mis, maar goed, dat nemen we maar voor lief.
Iets bedenken voor het babietje van juf Ine, Merels juf.

Een volkswagen kever uitgesneden

De kever op een shirt voor Noah!

4 opmerkingen:

  1. Oh wat ziet dat er netjes uit! Heb je dit uit flockfolie gesneden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, flockfolie, de rode ooit eens gekocht bij applicatie-en-zo.nl de roze is van het merk Silhouette.

      Verwijderen
  2. ziet er mooi strak uit. maar de prijs van dat apparaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw.......echt mooi! even een vraagje; kun je ook gewone flexfolie, flockfolie etc.... gebruiken bij die silhouette? Of moet je perse werken met materialen van de silhouette zelf? Ben erg benieuwd; ik zou het nl. alleen maar voor dit soort leuke dingen om te maken en totaal niet voor kaarten. Ik hoop dat je mij een antwoord wilt geven, want ik ben zo benieuwd.........

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...