donderdag 10 januari 2013

Bloed, zweet en tranen!

Al een aantal maanden lag deze PTT tas in een hoek. Er moest een rits in, en dat wilde maar niet lukken. Ook had ik rood (nep)leer gekocht voor de hengels, maar was er nog niet uit hoe ik dat zou gaan doen.
Ik had mezelf voorgenomen de tas de eerste week van 2013 af te maken, dus vol goede moed begonnen. Tot 3 x toe de rits er opnieuw ingezet. Eigenlijk had ik de zijpandjes van de tas te hoog vastgezet, maar loshalen was ook geen optie omdat ik de binnenkant al helemaal had afgewerkt met biaisband. Dus rits eraan geprutst, alles netjes gekeerd, hoekjes goed uitgedrukt het de stofschaar. Resultaat 2 flinke japen in duim en middelvinger. Doordat de tas flink verstevigd is meerdere malen flink geprikt aan de ingestoken spelden grrrr.

Daarna het biesje erom, ook dat ging niet vlekkeloos omdat de rits zo dicht op de kant zit, daarom kon ik de korte kanten haast niet onder de machine krijgen.

De hengels gemaakt, maar ze zijn niet naar zin. Ik vind ze veel te grof en te lomp. Ik heb de originele haken van de postzak gebruikt, en het zit niet mooi.
Voor nu laat ik het maar even zo, maar ik denk dat ik nog nieuwe hengsels ga maken. Wat smallere doorgestikte banden van nepleer, die ik met een pompnagel om de haken ga vastmaken. En dan waarschijnlijk ook nog een schouderband eraan. Maar daar moet ik eerst eens even goed voor gaan zitten.
Voor nu vind ik het wel even goed zo.

Hiermee heb ik wel mijn lijstje voor deze week afgewerkt. Nu een nieuw lijstje bedenken voor de komende week. Er staat al een flink project klaar in de hal! (90 x 200 cm)

9 opmerkingen:

  1. Wat is hier mis mee dan ? (behalve dan je bloedende vinger...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch vind ik hem super mooi!
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tas is erg mooi geworden! Het harde werk is beloond. Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hij is wel super, hopelijk is het leed dat de tas heeft aangebracht snel vergeten
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook al ging het niet over rozen, het resultaat is super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben heel benieuwd naar hoe je deze handvaten gemaakt hebt. In de vakantie ben ik aan het stoeien geweest met kunstleer om tashengsels te maken, maar verder dan twee platte slierten ben ik nog niet.

    Ik vind je tas trouwens prachtig! Keer wat ander model dan er meestal van postzakken gemaakt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier een uitleg van tashengsels. Zo heb ik het ook gedaan!
      http://mamalea.blogspot.de/2012/06/tutorial-henkel-selbstgemacht.html

      Verwijderen
  7. Oei AU!! Dat was inderdaad een próject!! Succes met het bedenken wat en hoe je het ga doen met de tashengsels.

    Groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, ik vind de tas leuk geworden!! Volg sinds een tijdje je blog :-) complimentje daarvoor!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...