vrijdag 30 januari 2015

Lapjesdeken

Al heel lang lag er een zakje in mijn stoffenkast, met daarin 37 blokken en een malletje. Ooit het plan gemaakt om een lapjesdeken te maken voor Noah.
Gistermiddag maar eens doorgepakt. Het zakje uit de kast, en op zoek naar "Hollandse" stofjes. Ik heb hiervoor allemaal restjes gepakt. De blokken geknipt en de restjes ook meteen weggegooid!
43 blokken geknipt, alles uitgelegd op de vloer en gaan schuiven tot het een beetje een patroon had. Om dat het allemaal restjes stof waren, kon ik niet helemaal een duidelijk patroon leggen natuurlijk.
Toen het naar zin was, meteen rijen genaaid. Vanavond de rijen aan elkaar gezet, en morgen maar eens op zoek naar een bijpassend stofje om er een band langs te stikken. Zo kon ik meteen mooi mijn nieuwe Pfaff uitproberen. Voor de achterkant heb ik nog een fleece dekentje liggen.
De kinderen vinden de deken in ieder geval erg leuk, dus nu maar even doorzetten en helemaal afmaken. Dan kan ik verder met de tas, die ook al wel een jaar in een bak ligt.....





4 opmerkingen:

  1. Wat een pokke werk. Je bent zeker blij dat dat ding bijna af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad een flinke klus. Moet maar ff doorbijten nu. Het resultaat is wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heel mooi uit, het is altijd een heel werk maar als het klaar is heb je een hele mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor zo'n hele rood wit blauwe deken!
    En als hij straks af is ben je dubbel blij.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...