dinsdag 27 september 2016

Kleine projectjes

Vorige week zat ik wat de rommelen tussen de ebooks en bestandjes die ik in de afgelopen jaren verzameld heb.
Daar vond ik ineens het patroontje Moneyfix van Klaraklawitter. Dit heb ik volgens mij ooit eens gekregen bij een bestelling. Het leek me wel een leuk snel projectje voor tussendoor.
Tijdens het opruimen van de zolder (wat nog een heel project op zich is) vond ik nog wat restjes tafelzeil, en het leek me wel leuk om daar een Moneyfix portemonnee van te maken.
Het leuke is dat tafelzeil wat steviger is en dus niet alsnog verstevigd hoeft te worden, nadeel is dat je het natuurlijk niet kan spelden.
Het eerste deel ging soepel. Knoopje aanzetten, de vakjes voor de pasjes vouwen en aan elkaar naaien, de rits voor het muntenvakje zat er ook zo in.
Maar.......toen het afwerken.
In de beschrijving gebruiken ze gewoon biaisband, maar dat tafelzeil geeft natuurlijk voor geen meter mee, dus dan krijg je hele nare vouwen in de hoeken.
Dat werd dus niets. Hele boel aan de kant gelegd, want gewoon vastnaaien en keren zat er natuurlijk ook niet in.
En toen zag ik ineens een stukje elastisch biaisband. En dat laat zich mooi een beetje rekken in de hoekjes waardoor het zich mooi glad aan laat zetten.
Het resultaat is best leuk, afwerking kan nog wel wat verbeterd worden.



4 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er leuk uit!!!
    Zo is het toch nog goed gekomen.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige portemonnee, vind 'm goed gelukt hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk soms moet je even van je plan af en lukt het gewoon. Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...