woensdag 5 oktober 2016

Bernina Coverlock

Al bijna 2 jaar stond hier een Janome 1000CPX Coverlock, en ik kon er niets mee. Dat ding bleef maar steken overslaan, lelijke steken maken en noem maar op.
Een onderhoudsbeurt, veel oefenen, opnieuw inrijgen, afstellen, bijstellen en veel mopperen hielp allemaal niets.
Daarom gisterochtend een afspraak gehad bij Schuring Naaimachines in Enschede. Ik mocht proefnaaien met de Bernina L220 en met de Janome 2000CPX.
Beide naaiden prima, maar mijn vertrouwen in de Janome is toch wel een beetje weg.
Dus ondanks dat de Bernina geen brede opening heeft naast het voetje heb ik daarvoor gekozen.
Bij thuiskomst meteen een sweater voor mezelf genaaid, en in 1x foutloos de zomen doorgestikt, met het sierstiksel aan de bovenkant. Dat is me met de Janome nooit gelukt!
Vanochtend nog een piepklein jurkje genaaid. de biesjes doorgestikt met de cover en ook de boorden natuurlijk. Het is nog een beetje oefenen met sturen, maar ik ben heel blij dat ik voor de Bernina heb gekozen.



2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...