vrijdag 13 januari 2017

Bloggen op vrijdag?

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties.
Ik ga proberen om elke vrijdag een blogje te schrijven met daarin de dingen die ik dan in de afgelopen week heb gemaakt, gedaan en/of meegemaakt.

In de afgelopen week ben ik vooral druk geweest met kranten en folders vouwen, en helpen met bezorgen. Dochterlief is in december 14 geworden en wil graag een extra zakcentje verdienen.
Dus worden hier nu op verschillende dagen in de week kranten en folders bezorgd die de jongedame op woensdag en zaterdag moet rondbrengen. Maar het is nog wel even oefenen en uitzoeken hoe dat het gemakkelijkst en het snelst gaat. En dan is het toch wel handig en gezellig als mams even meehelpt natuurlijk!

Verder heb ik mijn rolmes weer eens tevoorschijn gehaald met snijmat. Ik heb dat ding al jaren, en het meeste wat ik ermee gesneden heb is in mijn vingers, de liniaal en de mallen. Ik kan gewoon niet recht snijden met zo'n ding. Zou het komen doordat ik linkshandig ben?
Ik heb de bak met restjes katoen erbij gepakt en ben vierkantjes gaan snijden van 16 x 16 cm. (ondertussen moet ik wel mijn malletje vernieuwen, want daar heb ik zoooo vaak in gesneden nu)
30 vierkantjes zijn klaar, maar recht snijden is nog steeds lastig.



Ondertussen heb ik al ruim 80 blokken gesneden. Een deel in rood/blauw/wit, en een deel in wat meer verschillende kleuren. Hier wil ik nog graag 2 lapjesdekens van maken. 

Ook kreeg ik de vraag van een kennis of ik een geboorteladder kon maken met daarop de gegevens van het kindje. Ik vind het erg leuk geworden!


Ook de eendjes blijven favoriet. Dit keer aqua met blauw.


In februari staat er nog een markt op het programma. Hiervoor maar vast wat voorraad maken. Deze voorraad komt dan tot februari ook eerst in de webwinkel.



Nou, het blogje voor deze week is gelukt. Eens kijken of het me volgende week vrijdag opnieuw lukt.

Gisterochtend nog even met mams naar Samitex in Wierden geweest, en daar even ongegeneerd door de couponnenbakken gerommeld. Nog wat leuke stofjes gescoord. Ik zal proberen om daar volgende week iets van te laten zien. 

Alvast een fijn weekend voor iedereen!

Liefs Judith





5 opmerkingen:

  1. Leuk die geboorteladder, en ook de eendjes.
    Je hebt nog genoeg te doen zo te zien.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed voornemen dat wekelijkse blogbericht! Ik hou je in de gaten....;-) Leuke dingen heb je weer gemaakt, die ladder vind ik erg origineel.
    Zelf ook juist gister mijn blog weer ververst, wie weet wordt het nog wat dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk jij gaat weer regelmatig bloggen... leuk! Wat leuk die geboorte ladder! En die geborduurde eenndjes. Ik heb ze maar nog nooit gebruikt, snel eens doen. Gezellig blogje, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je blogberichtje, is ook mijn voornemen iedere week dus straks ook nog even doen!
    Wat een leuk idee die geboorteladder, de eendjes blijven ook een leuk cadeautje!

    Fijn weekend en groetjes,
    Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent weer veelzijdig bezig geweest, leuk om te zien. Ik heb ook een snijmat, maar gebruik hem nooit, knippen vind ik net zo makkelijk, eigenlijk wel zonde!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...